שינויים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
/* דוגמאות */
=== דוגמאות ===
'''====דוגמא.'''====
נשוב לדוגמא הקודמת. נביט בתת הקבוצה המכילה את המספרים האי זוגיים בלבד <math>B=\{1,3,5\}</math>. קבוצת חסמי המלעיל של B הינה <math>\{2,4\}</math>. המינימום של קבוצה זו הוא 2 ולכן הוא החסם העליון של B. אין חסם מלרע ל-B ולכן בוודאי אין לה חסם תחתון.
'''====דוגמא.'''====
נביט במספרים הממשיים ובתת הקבוצה של כל המספרים עם מספר סופי של ספרות ששווים לספרות הראשונות של שורש 2. <math>B=\{1,1.4,1.41,1.414,1.4142,...\}</math>. חסמי המלעיל של הקבוצה הינם כל המספרים שגדולים או שווים לשורש 2 ואילו שורש 2 הוא החסם העליון של הקבוצה.
שימו לב, אם נביט בקבוצה B כתת קבוצה של המספרים הרציונאליים, חסמי המלעיל שלה יהיו כל האיברים הגדולים משורש 2 אך מכיוון ששורש 2 אינו רציונאלי, אין לB חסם עליון.
'''====דוגמא.'''====
נביט בקבוצת הטבעיים, ובתת קבוצה סופית שלה B. נביט ביחס "מחלק את". הסופרמום של B הוא המכפלה המשותפת המינימלית (lcm), והאינפימום הוא המחלק המשותף המקסימלי(gcd).
למשל <math>sup\{12,33,10\}=lcm(12,33,10)=3\cdot 4 \cdot 11 \cdot 5, inf\{12,33,10\}=gcd(12,33,10)=1</math>
'''====דוגמא'''====עבור <math>\{A_i\}_{i\in I}</math> אוסף תתי קבוצותשל A. החסם העליון שלה הוא ב <math>(P(ביחס להכלהA) ,\subseteq)</math> הוא <math>\cup _{i\in I} A_i </math>והחסם התחתון (אם זה אוסף לא ריק) שלהם הוא<math>\cap_{i\in I}A_i</math> ==== תרגיל====מצאו <math>X\subseteq \mathbb{N}</math> כך שבקבוצה הסדורה <math>(X,\subseteq)</math> קיים B שאין לו חסם עליון.==== תרגיל====עבור <math>X\subseteq \mathbb{N}</math>, נסתכל בקבוצה הסדורה <math>(X,\subseteq)</math> וב <math>\{A_i\}_{i\in I}</math> אוסף תתי קבוצות של X. הוכיחו/הפריכו: אם <math>\cup_{i\in I}A_i \not\in X</math> אזי ל <math>\{A_i\mid i\in I\}</math> אין חסם עליון.
2,232
עריכות