שינויים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
/* תרגיל: */
לכן, הטענה נכונה גם עבור <math>n+1</math> וסיימנו
=== תרגיל ===
לכל <math>n</math> טבעי מתקיים: כל טבלה ריבועית בגודל <math>2^{n}\times2^{n}</math> שהוצאנו ממנה משבצת, ניתן לכסות ב "י" (3 משבצות בצורת האות יוד)
 
הוכחה: באינדוקציה.
 
בסיס <math>n=1</math>: טבלה ריבועית בגודל 2 על 2, ואכן כל משבצת שנוציא נשאר עם צורה "יוד" בודדת.
 
צעד: נניח נכונות עבור <math>n</math> ונוכיח נוכונות עבור <math>n+1</math>. תהא טבלה בגודל <math>2^{n+1}\times2^{n+1}</math> שהוצאנו משבצת. את הטבלה הזאת נחלק ל 4 טבלאות קטנות יותר בגודל <math>2^{n}\times2^{n}</math> שאחת מהן חסרה משבצת. את הטבלה הזאת ניתן לכסות ב"יוד" ים לפי הנחת האינדוקציה. בנוסף ניתן להוציא "יוד" נוספת כך ששלושת הטבלאות האחרות יהיו חסרות משבצת אחת בדיוק ואז גם אותם ניתן לכסות ב"יוד" ים לפי הנחת האינדוקציה.
 
מסקנה: לכל <math>n</math> טבעי מתקיים ש 3 מחלק את <math>\left(2^{n}\right)^{2}-1</math>.
===תרגיל:===
הוכיחו בעזרת אינדוקציה כי כל מצולע קמור (כלומר הצלע בין כל שני קודקודים נמצאת בפנים המצולע) בן <math>n \geq 3</math> צלעות ניתן לשילוש (כלומר ניתן לחלק אותו למשולשים)
<math>n+1-(k-1)=n-k+2</math> ולכן מספר הצלעות של <math>M_2</math> הוא <math>n-k+3</math>.
כיוון ש <math>3\leq k,n-k+3\leq n+1</math> ניתן להפעיל את הנחת האינדוקציה על <math>M_1,M_2</math> ולהסיק כי <math>M_1,M_2</math> ניתן לשילוש ע"י <math>k-3,n-k+3 - 3</math> אלכסונים.
צירוף השילושים של <math>M_1,M_2</math> יתן שילוש של <math>M</math> עם <math>(k-3) + (n-k)+1=(n+1)-3 </math> אלכסונים כנדרש.  
===תרגיל:===
2,232
עריכות