שינויים

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

89-132 אינפי 1 סמסטר א' תשפ תיכוניסטים

נוספו 2,531 בתים, 08:46, 10 בפברואר 2020
'''ספרות עזר:''' חשבון אינפיניטסימלי של מייזלר, או הגירסה המורחבת של הוכמן, או הסידרה של האוניברסיטה הפתוחה.
==הודעותתשובות לשאלות נפוצות בנוגע למבחן==
'''מיקום הרצאה* [[מדיה:''' גם ביום ראשון וגם ברביעי אינפ' 1 של פרופסור צבאן יתקיים בכיתה 605/11Infi1 tihon 2019A.pdf |טופס מועד א]]
==בוחן=='''האם נוכל להיעזר במחשבון?''' כדי למנוע אי בהירויות, אנו רוצים לציין שהמבחן ייערך ללא מחשבון. הנושא נבחן בהתייעצות עם התלמידים וצוות הקורס, וההחלטה שלא להשתמש במחשבון במבחן מבוססת על שתי סיבות עיקריות:א. המחשבים מאפשרים סכימת טורים (סכומים חלקיים), וכך עשויים לסייע בהחלטה האם טורים מתכנסים וכדומה (ובכך לבטל שאלות אפשריות על טורים).ב. המבחן תוכנן כך שלא ידרוש מחשבון.אנו משוכנעים שבמהלך המבחן תיווכחו שאכן, מחשבונים מיותרים לצורכי המבחן הזה.
*הבוחן יתקיים ביום שלישי כ"ו כסלו 24'''מבנה המבחן:''' ראו את [http://math.12 בשעה 14biu. ac.il/~tsaban/Pdf/FirstPage79.pdf עמוד המבחן הראשון]. מומלץ לקרוא את כל העמוד, כדי שבמבחן תוכלו לגשת לפתרון השאלות בלי לקרוא את ההנחיות. אי קריאת ההנחיות (ומוטב כעת) עלול לגרום לטעויות שפוגעות בציון המבחן, ולעתים אף לפסילת המבחן, וחבל. ההנחיות קלות וברורות, נא לקראן!
*החומר לבוחן - כל מה שנלמד עד לתרגול י' כסלו 8''האם יש מיקוד?''' במבחן זה אין "מיקוד", במובן שאין רשימת משפטים שרק מתוכם תוכלו להתבקש להוכיח במבחן.12לדעת המרצים, כוללהשיקול של הצלחת התלמידים בתואר כולו, משמע עד המבחנים על טורים חיוביים (כולל)קודמת לשיקול המקומי של קלות הלימוד למבחן. נסיון העבר הוכיח שבחינה ללא מיקוד משפרת את בהבנת הקורס ואת ההצלחה במבחן ובהמשך התואר.
*הבוחן הוא מגן ולא יהיה לו מועד ב' - מי ''יש הוכחות שלא יעשה את הבוחן, חלקו נתבקש להוכיח?''' כן. לא תתבקשו לתת הוכחות מהפרק על חזקות של הבוחן בציון הסופי ייקבע לפי ציון המבחן (מספרים ממשיים, ומהפרק על מכפלות טורים. אםכי יש לדעת לכפול טורים. לא תתבקשו להוכיח את המקרה <math>\frac{\infty}{\infty}</math> של כלל לופיטל, למשל, המבחן הוא 80% והבוחן 10%, מי שלא ייגש ציון המבחן שלו יהיה 90% מהציון הסופי)אם כי יש להכיר את הוכחת המקרה <math>\frac{0}{0}</math>.
*בדרייב '''האם צריך לשנן הוכחות של מתמטיקה ניתן למצוא בחנים משנים שעברומאות משפטים?''' בפירוש, לא.קישור לדרייב מתמטיקה: [https://driveמי שילמד על ידי שינון, לא יצליח, משום שיש יותר מדיי משפטים, למות, וכדומה.googleכל הטענות שנלמדו בהרצאה מופיעות בתקציר הקורס המורחב. במקרים בהם ההוכחה דורשת רעיון מיוחד, מופיע בתקציר רמז לרעיון. אם למדתם את ההוכחה, והבנתם ברמה שהרמז מספיק כדי להגיע להוכחה בעצמכם, מספיק לזכור את הרמז. כל שאר הטענות, שהן הרוב המוחץ, מופיעות בלי רמז, משום שהן אמורות להיות תרגיל די קל לכל מי שלמד את החומר והבין אותו. בהוכחות האלה, לא צריך לשנן דבר. אפשר לחשוב עליהן כעל תרגיל לא קשה. בסופו של דבר, יש הרבה ללמוד, אבל אין הרבה לשנן.com/drive/folders/0B2oHIRemGkBOblpnbkxtOHQyM0U גוגל דרייב מתמטיקה ]
'''מבחנים לדוגמא:''' לשאלת רבים, הנה [[מדיהhttp:בוחן_אינפי_1_תיכוניסטים_תשף//u.pdf | הבוחןcs.biu.ac.il/~tsaban/Infi/InfiExams.html קישור לאתר עם מבחנים לדוגמא]] [. יש מבחנים נוספים [מדיהhttp:פתרון_בוחן_אינפי_1_תיכוניסטים_תשף//u.pdf | ופתרונו]cs.biu.ac.il/~exams/index.php באתר הספריה](שאפשר להגיע אליו גם דרך אתר המחלקה).
==מטלות קריאה==
477
עריכות